Via de Highway One richting Los Angeles. - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu Via de Highway One richting Los Angeles. - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

Via de Highway One richting Los Angeles.

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

10 September 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Dinsdag 9 september de camper ophalen. Daar zullen we wat kort over zijn. Om 12.00 uur aanwezig bij Apollo en daar werd ons meegedeeld dat we nummer 2 waren om te worden geholpen bij het afhandelen van de formaliteiten zodat we snel op weg konden. Om 16.00 uur reden we uiteindelijk van het terrein af bij Apollo. Uiteindelijk nog niet helemaal op orde,maar we wilden deze dinsdag toch echt wat anders doen dan worden bezig gehouden door anderen.

Daarna boodschappen gedaan en vertrokken naar de eerste camping bij Santa Cruz.

De volgende ochtend op weg naar de Highway one richting Los Angeles. Eerste stop was Monterey. Zeeleeuwen kijken bij de haven. Op het eerste blik aardige beestjes en ze lijken ook erg aaibaar. Totdat ze even gapen en je de rij met vlijmscherpe tanden ziet. Afstand gehouden dus. De werf was erg leuk met veel leuke winkels en restaurantjes.

Daarna gestopt voor inkopen voor het avondeten en daar vlakbij de 17 Miles route gereden. Dat is bij Pebble beach en het door mij geliefde stadje Carmel. (Ooit was Clint Eastwood hier burgemeester) Ontzettend mooie vergezichten langs de kust. Daar blij verrast door een grond eekhoorntje,bekend als Knabbel en Babbel.

Het vervolg van de HW 1 was best heftig sturen. We hebben toch heel wat stuuruurtjes met een camper gestuurd. Maar langs de kust tussen Carmel en Atascadero leer je best wel sturen met een camper. Maar dit was een geweldig mooie kustlijn met hoge rotsen uitgesleten door de beukende golven van de Pacific Ocean. Onderweg natuurlijk diverse keren gestopt om dit allemaal in je op te nemen en om foto's te maken. Want het is eigenlijk allemaal te overweldigend om te onthouden.

Bij Piedras Blancas, de laatste stop van deze dag, een grote kolonie zee olifanten bekeken. Daarna doorgereden naar een camping vlak bij Pismo Beach. Het was wel weer een genieten dag.

• 11 September 2014 - 22:25

Clara:

die route is inderdaad prachtig, ik heb hem gereden van LA naar San Fransisco en inderdaad je moet kunnen sturen hahaha
    vond je die zeeleeuwen niet verschrikkelijk stinken?
    leuk om jullie zo te volgen