The Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu The Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

The Grand Canyon

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

15 September 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Van 14 september valt niet veel meer te vertellen dat we ons verplaatst hebben naar Williams. Daar een camping opgezocht. Onderweg een heel stuk door de woestijn gereden. Op 15 september eerst Williams bezocht. Deze plaats is gelegen aan de befaamde route 66. Daar is het hele plaatsje op ingericht. Na wat winkeltjes te hebben bezocht en oude auto's gefotografeerd, zijn we op weg gegaan naar de Grand Canyon . Wat een natuurgeweld! Grote rotsformaties met vele vergezichten. Wij hebben hier de South Rim bezocht. Je kijkt uit op de North Rim. Op het Mohave point zijn we blijven staan tot zonsondergang. Een prachtig gezicht, de rotsen gaan rood gloeien. Niet zoals in Australië maar toch ook weer heel indrukwekkend. We hadden de mazzel dat we nog een plaatsje hadden kunnen reserveren op de Mather camping ground. In Nederland was deze vol maar de 14e bleek er nog 1 plek te zijn. Erg gaaf, midden in de natuur. Deze campgrounds zijn niet voorzien van elektra en water. Maar wel heel ruim en een natuurlijk een vuurplaats/barbecue. Omdat we met de laatste shuttlebus terug waren gekomen,was de duisternis inmiddels aangetreden. En het was donker! Het pad terug naar de camping hebben we met veel moeite kunnen vinden. Leo wist zeker dat we op het pad liepen. Op de heenweg had ik gezien dat daar geen struiken stonden. En ik stond toch nu midden in een struik. Afijn met behulp van de zaklamp op de iPhone toch ons plekje kunnen bereiken. Snel een fikkie gemaakt, twee karbo's erop gelegd en heerlijk gegeten. Vandaag hadden we de rooie route gedaan met de shuttlebus, morgen de oranje kant, kijken wat dat weer oplevert aan vergezichten.
Wat we even vergeten zijn dat we ook hele mooie foto's hebben gemaakt van roofvogels en een hert.