20 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu 20 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

20 juni

Door: meijnee

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

23 Juni 2019 | Nederland, Nederland

20 juni
De zon scheen weer volop met hier en daar een wolk. In dit gebied een wandeling gemaakt van 10 km. Het was best wel weer klimmen en dalen. Maar de beloning was toch wel een prachtige natuur en 2 elanden die ons pad kruisten. We weten niet of het nu vrouwtjes elanden waren of erg jonge, want ze hadden geen gewei. Maar echt gaaf hoe deze beesten rustig staan te grazen en dan nieuwsgierig naar ons keken. Vervolgens ons hun achterwerk toekeerden en rustig in het struikgewas verdwenen. Daarna naar Mo I Rana gereden. Ook nog de poolcirkel gepasseerd. Het weer was echt slecht. Besneeuwde bergtoppen en kale vlaktes. Soms denk je wel eens dat motorrijden echt leuk is in Noorwegen, maar vandaag heb ik toch echt mensen zien afzien op de motor. Bij het bezoekerscentrum op de poolcirkel even rondgeneusd. Hier stonden ook dieren opgezet die in Noorwegen voorkomen. Ook een ijsbeer die op zijn achterpoten staat en zijn voorpoten hoog in de lucht. Dat is dan weer erg indrukwekkend. Zo’n beer is dan toch gemiddeld een meter hoger dan de doorsnee mens. Voordat we naar de camping reden eerst boodschappen gedaan. Al met al was het een erg leuke dag geweest met een mooie rit. Veel afwisselend weer. Het landschap van Noorwegen blijft je verbazen.