26 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu 26 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

26 juni

Door: meijnee

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

27 Juni 2019 | Nederland, Nederland

26 juni
Ålesund is in 1904 nagenoeg volledig verwoest door een heftige brand. Daarna is de stad weer opgebouwd, door de omstandigheden wijs geworden, grotendeels in stenen gebouwen. De stad heeft veel hulp gekregen waaronder van Keizer Karel van Duitsland. De stad is opgebouwd in de Art niveau stijl. Dus vanmorgen de fiets gepakt en naar de stad gereden. Het is erg leuk om door straten te dwalen. Erg veel Jugendstil panden staan er en dat kom je in Noorwegen niet tegen zoveel bij elkaar. Aan de andere kant doet het erg niet Noors aan. Dus je hebt eigenlijk een vakantie gevoel van Duitsland in Noorwegen. Na een paar uur te hebben rondgekeken de reis verder voortgezet naar Åndalsnes. Daar gestaan op de Parking Romsdalsfjorden Isfjorden met een schitterend uitzicht over het water.

• 30 Juni 2019 - 14:56

Clara:

Toen ik daar was was het heel mistig kan ik me nog herinneren