15 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu 15 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

15 juni

Door: meijnee

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

17 Juni 2019 | Nederland, Nederland

15 juni
Vanmorgen vroeg opgestaan en naar Stø gereden. Om 10 uur verlieten we de haven en kozen we het ruime sop. Het weer zag er redelijk goed uit. Niet teveel wind en redelijk helder zicht. Dat werd later op de dag wel iets minder. Vandaag op jacht naar potvissen. Helaas hebben we deze niet gezien. De Marine van Noorwegen hadden een oefening in de buurt waar deze joekels uithangen. Wel Orka’s gezien. Dat was natuurlijk ook geweldig om te zien. Ik heb een aantal leuke en mooie foto’s kunnen maken van deze moordenaars. Als lunch kregen wij aan boord vissoep en een vegetarische soep voorgeschoteld. Ik, Leo, besloot om alleen maar een zelfgenomen boterham te eten en een kop koffie erbij. Ik was er immers nog best aan toe en wilde dat ook zo houden. Om mij heen stonden medepassagiers al de hele tijd hun maaginhoud te lozen in prachtige groen kots zakjes. Ik dacht gewoon, houden wat ik heb. Langzaam aan begon de schipper de terugweg. Vlakbij Stø nog rondom een eiland gevaren waar diverse vogelsoorten voorkwamen waaronder de papagaai duiker en de zeearend. Terug in Stø bleek om 17.00 uur dat we toch 7 uur op zee hadden doorgebracht. Dat kon je ook wel merken. De hele dat zon en wind op je koppetje en heftige deining is voor ons landrotten wel genoeg. Naar een camping gereden in Myre om de nacht door te brengen en lekker de zoute laag weg te douchen.

filmpje van moordvisjes.

• 25 Juni 2019 - 15:09