28 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu 28 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

28 juni

Door: meijnee

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

06 Juli 2019 | Nederland, Nederland

28 juni
Vanmorgen lekker rustig aangedaan. De fiets gepakt en richting Geiranger gereden. Ons staan vergapen bij de grote hoeveelheid shops die allerlei artikelen verkopen van Noorwegen. De grote cruise schepen doen deze plaats aan, dus het was wel ff door de mensenmassa heen wringen. Alles was hier zeker 20% duurder dan in andere plaatsen waar we dezelfde artikelen hadden gezien. Maar ja, denk dat als er iedere dag zo een 3000 mensen van de boten rollen en het plaatsje aandoen er ook wel wat verdient wordt. Wat wel lachen was, was om te zien dat we een aantal mensen van de boot zagen komen en even later een verschrikkelijk groot broodje hamburger zagen wegwerken. Net of je op een cruiseschip niets te eten krijgt. In de omgeving een mooie fietstocht gemaakt. Ook het plaatselijk fjordenmuseum bezocht. Hier toch wel even geschrokken van het geweld dat vallende grote sneeuwmassa’s in een fjord voor schade kunnen aanrichten. Foto’s van een tsunami, die was ontstaan door een lawine die in de fjord terecht gekomen was. Een golf van 20 meter hoog spoelde een groot gedeelte van het dorp weg. Op de terugweg was mijn gevoel van idyllisch wonen aan een fjord toch wel wat bekoeld. ’s-Avonds lekker uit eten geweest in het restaurant dat ver boven de camping gelegen was. Een flinke klim, wat goed was voor het gevoel dat er wel weer wat eten in kon. En tja, bij lekker eten toch maar een lekkere fles wijn erbij genomen. Morgen verder, want er was ook hier sneeuw voorspeld. Zo worden we toch wel door het weer steeds verder zuidelijk gelokt. Want geloof mij, met winterbanden en sneeuwkettingen lukt het je ook niet om met een zware camper de haarspeldbochten te nemen en naar boven te rijden.