29 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu 29 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

29 juni

Door: meijnee

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

06 Juli 2019 | Nederland, Nederland

29 juni
Vanmorgen met lichte bewolking weggereden uit Geiranger. We dachten dat de tocht naar Geiranger via de haarspeldbochten heftig was. Naïef om te denken dat je dan zomaar de fjord uit kan rijden zonder veel heisa. De fjord uit was toch ook wel sturen hoor. En dan het landschap wat erachter lag. Wat een ruig gebied. De eerste 1½ uur rustig gereden door landschap met veel meren, stroompjes en sneeuw. Onderweg gestopt om te lunchen bij een ontzettend gave plek langs weg no 15 tussen Grotti en Lom. Even wat dieper de bossen ingelopen vanaf de parkeerplek en schitterende plaatjes gemaakt van de mooie omgeving. Bij Lom scheen de zon lekker en uitgestapt bij een staafkerk. Dat zijn toch wel indrukwekkende bouwwerkjes totaal van hout. Ook het dak is volledig van hout gemaakt. Het valt ons op dat de kerken in Noorwegen bijna altijd net buiten de dorpskern staan. Daarna verder gereden en omstreeks 17.00 uur bij Bøvenland op de Liasanden rasteplass de nacht doorgebracht. Hier sta je dan een meter of 50 van de doorgaande weg af en langs een rivier. In de verte op de achtergrond de bergen met besneeuwde toppen. Staat ons morgen nog wat te wachten dus.