30 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu 30 juni - Reisverslag uit Nederland, Nederland van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

30 juni

Door: meijnee

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

06 Juli 2019 | Nederland, Nederland

30 juni
Na een rustig begin van de rit ging het weer verder het gebergte in. Ook nog langs een besneeuwd gebied gereden waar men nog aan het langlaufen was. Vanuit het hoogland afgedaald richting Borgund. Daar staat de oudste staafkerk van Noorwegen. Ook deze wilden wij een bezoekje brengen. Eerst maar koffiedrinken met wat lekkers erbij in het bezoekers centrum. Wat schetste onze verbazing. Om daar binnen te mogen om koffie te drinken moest je 90 NOK betalen, want er was ook een overzichtstentoonstelling en de entree van de kerk aan gekoppeld. Dan komt een kop koffie per persoon dus neer op 130 NOK. Omgerekend 13,5 Euro. Wij hebben dus geen entree geld betaald en de kerk van de buitenant bekeken. We vinden het van liever lede wel een beetje genoeg geweest om overal geld aan uit te geven voor dingen die ook op internet te vinden zijn. Want Noorwegen vraagt wel van je om ff bij de tijd te blijven. Overal wordt geld voor gevraagd. Ieder dorp heeft wel een museum, wat een groot woord is voor een paar tafels met wat informatie, waar je ongeveer 90NOK voor betaald. En als je daar wat wijzer van wordt is het nog daar aan toe. Maar er is vaak niets meer te vinden in deze “musea” dan wat je in boeken over Noorwegen en op het internet al hebt gelezen. Dus de kerk gewoon van de buitenzijde bewonderd en in de camper koffie gedronken. De overnachting gedaan bij Nebyen bij een kerk in het skigebied. Lekker ingeslapen op de muziek van de bellen die om de nek van de langs de camper lopende schapen hangen.