Death Valley 25 sept - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu Death Valley 25 sept - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van bianca en leo Meijer - WaarBenJij.nu

Death Valley 25 sept

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg bianca en leo

25 September 2014 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Death Valley
Vandaag van Las Vegas naar Death Valley gereden. Met de rit zelf helemaal niets mis mee. Gewoon over een snelweg die door de woestijn loopt. Er stond een straffe wind waardoor de camper af en toe door elkaar werd geschud. Na een kleine 200 mile aangekomen bij de afslag naar het vreselijke warme gebied. Voor de laatste pomp voor de Valley de RV helemaal tot aan de nok afgetankt, konden we toch minimaal 350 mile rijden, en de afslag genomen naar daar waar niets leeft.

De Valley kondigde zich aan met mooie vergezichten over grillige rots formaties. Zie foto's. Het was er warm en mwhaa dat viel toch allemaal goed te doen. Op naar het diepste punt van Death Valley. Dat ligt 89 meter onder de zeespiegel. Daar ook snel een foto genomen. Bij het uitstappen van de RV kreeg ik het gevoel dat mijn armhaartjes omkrulden en dreigden weg te smelten van de hitte. Alsof er iemand een verfföhn op mijn arm aanzette. Wel was er een waterig plasje te zien dat heerlijk lag uit te drogen totdat ook dit zout was geworden.

Niets groeide er in deze omgeving of op de rotsen en bergen. Heel raar om mee te maken. Ik denk dat wij weten hoe Mars eruit ziet. Daar hoeven wij dus niet meer naar toe. Bij Independence een campground gevonden en ons voorbereid op de komende dag.

• 30 September 2014 - 23:21

Claratanis:

Ik heb er toen wel leven gezien zoals verschillende soorten hagedissen en plantjes